Tapolcai utcák, közterületek, parkfenntartás

Ki mint vet, úgy arat. A betakarítás időszakában vagyunk, a szálas takarmányok, illetve augusztustól szőlő és más gyümölcsök vonatkozásában. Már látszik, hogy milyen a termés, akár a minőség, akár a mennyiség tekintetében. Egy képviselő-testület esetében mindezt úgy fordíthatjuk le, hogy a választások közeledtével megvizsgáljuk, hogyan sikerült végrehajtani a terveket, vállalt, vagy kötelező feladatokat, tartani a költségvetést.

Így vezette fel minapi sajtótájékoztatóját Kozma Henrik. Az alpolgármester magáról az önkormányzatiságról szólt először. Úgy fogalmazott, hogy az önkormányzat legfőbb döntéshozó szerve a képviselő-testület, amely a képviselők közös munkáját tükrözi, feltételezi az együttgondolkodást, de az egymástól eltérő véleményeknek is van helye, hiszen a megoldandó feladatok, illetve a prioritások tekintetében nem feltétlenül gondolkodik mindenki egyformán.
– A parkgondozással kapcsolatban el kell mondani, hogy a 2014-es önkormányzati választás után úgy éreztük, jobb lenne, ha közvetlenül a város látná el ezt a tevékenységet. Ezért megkezdtük a csapat felállítását és a gépek beszerzését. 2017-ben már a diszeli városrészt és a Dobó lakótelepet is elláttuk, sőt ekkor már a köztisztasági feladatok is idetartoztak. Az utak aszfaltozását is kiemelten fontosnak tartottam, először a két talán legrosszabb állapotú út, a Hunyadi és Damjanich készült el a város saját költségvetéséből, majd a Simon István és a Vajda János utcák is sorra kerülhettek. Úgy érzem, hogy erre a későbbiekben is nagy hangsúlyt kell helyeznie az önkormányzatnak, szerintem évente két, három utcát rendbe kellene hozni a jövőben is. A következő lépésben indokolt lenne a Fazekas utca és a Stadion utca felújítása. Külön téma a Barackos lakópark, ahol szerintem meg lehetett már volna oldani, akár pályázat útján is a főútvonalra való csatlakozást, ennek a tervei is megvannak egyébként. Ami az itteni úthálózatot illeti, egy egyszerű, 3 méter szélességű aszfaltcsíkot már régen meg kellett volna építeni, erre úgy gondolom a költségvetésünk is biztosíthatott volna forrást. Kötelező feladat egyébként a közvilágítás, az utak- és a csatornarendszer karbantartása. A déli városrészben elég sok helyen kellett ezekben lépnünk az elmúlt években, de hozzá kell tennem, hogy a Szent György-hegyen és a Hajagoson is tudtunk utat fejleszteni – hangsúlyozta az alpolgármester.
– A parkfenntartás terén az idén született egy olyan képviselő-testületi döntés, ami nem oldja meg a problémákat. A Cselleház Kft-hez rendelt feladatkörbe 7-8 kertész felvétele irreális, hiszen az egész évet nézzük, akkor felvetődik a kérdés, mit csinálnak a kertészek ősszel, télen és kora tavasszal. Természetesen fontos, hogy szép, virágos legyen a város, de ami engem illet még ennél is fontosabbnak tartom a faültetést. Változik a klíma, az egyre nehezebben elviselhető kánikulák szempontjából is előnyös lenne a városban lévő faállomány gyarapítása. Ugyanígy probléma a téli síkosságmentesítés, hóeltakarítás, amely egy kabinos munkagép beszerzését mindenképpen indokolttá tenné. Szükség lenne egy utcaseprő gép beszerzése is, hiszen az utak tisztán tartása közös érdekünk. Gondoljunk csak az egyébként is elavult csatornarendszerre, amelynek egyes részei az utak folyamatos tisztán tartásának elmaradása esetén eldugulhatnak, és ezáltal sokkal nagyobb károk keletkezhetnek. A gépesítés a fűnyírás esetében is elengedhetetlen. Damilos fűkaszával nem lehet hektárokat rendben tartani, már csak azért sem, mert erre a kemény munkára nehéz embert találni. Egy kabinos, klimatizált géppel szívesebben dolgozik bárki, ráadásul a hatékonyság, a kézi fűkaszákkal szemben összehasonlíthatatlanul jobb. Nagyon sok a feladat, ám nem mindegy azok fontossági sorrendje, a szándék, s a helyismeret. Összességében az a véleményem, hogy a Debrecenből idehozott új ügyvezető nem látja át úgy az itteni teendőket, mint egy helyi, itt élő ember.
Kozma Henrik beszélt a város térségi szerepének erősítéséről is, amely feltételezné a környékbeli utak jó állapotba hozását. – Sajnos a Veszprém felé vezető út sem felel meg az elvárásoknak, jó lenne legalább helyenként egy-egy sávval szélesíteni. Prioritás lenne még a vasút fejlesztése, villamosítás a Balatonfüred -Tapolca szakaszon, a Keszthely-Tapolca közötti részen pedig a 84-es számú főútvonal fejlesztése. Persze ez már állami közreműködést igényelne, amelyhez az országgyűlési képviselők segítségére is szükség lenne.