Az egészség érték! Mozgástrükkök a mindennapokra

Az egészség érték! Mozgástrükkök a mindennapokra

Béres Alexandra mozgásról, egészségről és táplálkozásról szóló előadásai is helyet kaptak a május második hétvégéjén megrendezett Richter Egészségváros programkínálatában.

Béres Alexandra és Jaksity Kata a Richter a nőkért sátorban

Három hete már, hogy lezajlott a sok embert megmozgató, népszerű rendezvény városunkban, ám remélhetőleg nem csupán egy színes programként maradt meg Tapolca lakosságának emlékezetében, hanem elindított valamit a fejekben, gondolkodásban, ami minden embert legalább egy picit tudatosabb, egészségesebb élet felé visz majd. Ilyen, legalábbis hasonló célzattal tartott előadást Béres Alexandra fitneszedző, sportoló a Richter a Nőkért elnevezést viselő sátorban, először „Az egészség érték! Mozgástrükkök a mindennapokra” címmel. Talán legtöbbünkben az az előítélet él a sportolókkal kapcsolatban, hogy semmi más feladatuk, gondjuk nincs, mint saját testükkel, egészségükkel foglalkozni. Alexandra már előadása kezdetén elárulta, ő maga is kétgyermekes anyuka, dolgozik, egy magazint vezet, járja az országot, rendezvényeken, sportnapokon, csapatépítő programokon vesz részt, tehát egy cseppet sincs könnyebb helyzetben, mint bárki más. Ő is beismeri, hogy nem egyszerű a sportot hétköznapjainkba beilleszteni. Azonban felhozta a „régi emberek” életét, akik egész napjukat mozgással töltötték, nem volt autó, telefon, ugyanis ezek a hasznos, ám minket ellustító eszközök azt az eredményt hozták, hogy igen elkényelmesedtünk az utóbbi évtizedekben. Mi több, sajnos Európa egyik legtúlsúlyosabb nemzete lettünk, és élen járunk a szív-és érrendszeri betegségekben. Sokan felismerik, hogy mozogni kéne, ám a cselekvésig nem jutnak el. Nekünk miért fontos, hogy változtassunk életmódunkon? – tette fel a kérdést a szakértő. A túlsúly esztétikailag zavar minket, ha egészségtelenül élünk, akkor fáradtabbak is vagyunk, a munkahelyünkön sem teljesíthetünk elég jól, valamint különböző betegségekhez is vezethet minket. Tehát először is tudatosítani kell, hogy fontos a változás. A második lépés az idő megteremtése a mozgáshoz. Alexandra heti három-négy edzést ajánl, ami bár elsőre soknak tűnhet, de, ha a számítógép, TV előtt, telefonozással eltöltött időnket összeadjuk, és azt mozgással helyettesítjük, máris megoldódik a kérdés. Kifogásként szoktuk felhozni az anyagiakat, azonban gyakran elég egy jó minőségű edzőcipő, valamint ingyenes videók érhetők el az egyes videómegosztó-csatornákon. Ha az imént leírtakat végigvettük, rájövünk, hogy nem marad más vissza, mint lustaságunk, ami gátol minket, de a fitneszedző garantálja, idővel megjön a kedvünk és energiánk, és jó érzéssel fogunk hazatérni. Fontosnak tartja, hogy családunkat is vonjuk be terveinkbe, elképzelésünkbe, magyarázzuk el, miért jelentős mindez nekünk, esetleg buzdítsuk hozzátartozóinkat is sportolásra, mozogjunk együtt! Az előadás vége felé még néhány tippet adott a leendő életmódváltóknak. Kezdjünk először lakóhelyünk környékén sétálni, kocogni! Ne várjunk magunktól sokat, mindig teljesíthető célokat tűzzünk ki magunk elé, elengedhetetlen a fokozatosság! Járjunk csoportos edzésekre, hiszen így nagyobb az esélye, hogy nem fogjuk kihagyni! Egyben biztosak lehetünk, induljunk, tegyünk érte, mert senki más nem fogja helyettünk megtenni!