Biztonságos online vásárlás és a chargeback eljárás

Az online áruházakból történő vásárlás, rendelés esetén körültekintően kell eljárnunk a fizetési mód kiválasztásánál, hogy véletlenül se járjunk pórul egy felmerülő probléma során.

Az egyik legbiztonságosabb fizetési mód, ha utánvéttel kérjük a szállítást. Ez is csak abban az esetben, ha olyan online áruháztól vásároltunk, amelyik a futár céggel szerződést kötött arra vonatkozóan, hogy a csomagunkat a futár jelenlétében, még FIZETÉS ELŐTT ellenőrizhetjük. Amennyiben nem azt kaptuk, amit rendeltünk, vagy hibás, sérült az áru, egyszerűen nem vesszük át, nem fizetjük ki, s a futár ránk nézve minden következmény nélkül viszi vissza a küldeményt.

A másik jó választás, ha a bankkártyás fizetés mellett döntünk. Bankkártyás fizetéskor nem az internetes bolt felületén, hanem egy bank vagy fizetési szolgáltató fizetőoldalán adjuk meg bankkártyánk adatait (soha nem a PIN kódunkat!), így a kereskedő ezeket nem látja, csupán arról értesül, hogy a tranzakció sikeres volt-e vagy sem.

Ha bármi probléma merülne fel a bankkártyás fizetést követően: nem jön meg a termék, nem azt kaptuk, hibás, hiányos stb. akkor jön szóba a CHARGEBACK – eljárás.

A lényege, hogy a fent említett esetekben a bank egy már létrejött tranzakciót a számlatulajdonos utasítására visszavon, ami igényléséhez a banktól kérhetünk űrlapot. A chargeback során a vásárlót semmilyen banki költség nem terhel, mindent az online áruháznak kötelessége állni.

Amennyiben ezt az eljárást a tranzakciót követő 30 napon belül kérjük bankunktól, a törlés azonnali, a kártyaelfogadó cég megkérdezése nélkül történik. Ugyan chargeback- műveletet a tranzakció után összesen 180 napig kérhetünk, ha túlléptük a 30 napot a bank mielőtt a pénzt vissza helyezné a vásárló számlájára lehetőséget biztosít a kártyaelfogadónak annak bizonyítására, hogy bizonyítsa a szolgálatatás teljesítését.

Fontos tudni, hogy a chargeback nem arra való, ha meggondoljuk magunkat vissza követelhessük a pénzünk! Kizárólag arra az esetre, ha kereskedő cég nem teljesítette a szolgáltatást maradéktalanul.

Ha csupán arról van szó, hogy a termék nem felel meg, vagy egyszerűen meggondoltuk magunkat éljük a 14 napon belüli elállási jogunkkal, mely akkor is érvényes, ha az online megrendelt árut személyesen az üzletben vettük át!